Robótki na drutach i szydełku.
poniedziałek, 31 grudnia 2012

Witam poświątecznie i przednoworocznie:) Dzisiaj mam zdjęcia kolejnej gail. Wzór cieszy się nadal popularnością, chociaż mam wrażenie, że jest już trochę oklepany... ale skoro się podoba zamawiającym to mogę robic kolejne chusty:) Włóczka to Lace Dropsa o ciekawym kolorze. Melanż bordowo-brązowy z dodatkiem fioletu i rudego. Z bliska wygląda niezwykle i bardzo mi się spodobał ale po zrobieniu chusty efekt kolorystyczny znikł. Ten melanż jest tak drobny, że najlepiej wyglądał w motku. Gotowy wyrób rozczarował mnie. Może innym się spodoba. Oczywiście kolor chusty trudny do sfotografowania, mimo moich starań. Chusta wyszła spora, zrobiona jest z całego motka Lace, druty nr 4.

 

Kochani, życzę Wam wszystkiego co najlepsze w nadchodzącym Nowym Roku!

piątek, 21 grudnia 2012

            Życzę Wszystkim zdrowych, radosnych i pogodnych

        Świąt Bożego Narodzenia 

            i wszystkiego naj, naj, naj:)))

Witam gorąco w ten przedświąteczny, zabiegany czas. Dawno nic nie pokazywałam ale robiło się, oj robiło;) Dzisiaj pokarzę tylko jedną rzecz a reszta po świętach, bo brak czasu:( Cieplutki ocieplaczo-otulacz na szyję, cudnie mięciutki i w końcu taki co mnie nie gryzie (co jest rzadkością).

Włóczka: Kid Mohair Alize.

Wzór: potocznie zwany angielskim (ew. patentowym).

Druty nr 5.

czwartek, 06 grudnia 2012

Dzisiaj mam do pokazania chustę, która już dobry tydzień czeka na zaistnienie na blogu. Zdjęcia, wiadomo, takie sobie z powodu słabego oświetlenia. Robiłam co mogłam, żeby pokazac urodę chusty, a jest rzeczywiście piękna, cokolwiek pokazują fotki. Chusta miała już swoje wielkie wyjście. Podobała się bardzo, więc nie jest to tylko moje subiektywne zdanie. Ale się nachwaliłam .... aż nieprzyzwoicie;) A co tam, czasami mam taką potrzebę;) Chustę trochę zmodyfikowałam po przez dodanie większej ilości powtórzeń poszczególnych wzorów. Chciałam większą niż pierwowzór.

Wzór: Mayflower Shawl

Włóczka: Lace Drops (70% BabyAlpaca-30% Silk)

Druty nr 4.

piątek, 16 listopada 2012

Naszło mnie na swetry męskie. Niedawno jeden pokazywałam, dziś kolejny a niedługo będzie jeszcze jeden. Taka pora, że trzeba zadbać też o swoją drugą Połowę. Na szczęście ta moja druga Połowa jest swetrowa i mogę szaleć i ozdabiać :) Gdyby był marynarkowy to byłaby lipa. Wystarczy, że nastoletnia latorośl nie lubi dzierganych ciuchów:(

Sweter o prostym wzorze z bardzo fajnej włóczki.

Dane:

Włóczka: Lanagold Alize (49% wełna, 51% akryl; 100g/240m).

Wzór: najprostszy, jaki przyszedł do głowy.

Zużyłam ok. 60 dag, druty nr 3,5 na ściągacze i 5 reszta.

A ten następny sweter to będzie taki:

i muszę się wyrabiać, żeby zdążyć  do świąt, bo jest przy nim dużo pracy.

W międzyczasie powstaje chusta we wzór w bąbelki/nupki, które bardzo lubię..

...ale o tym następnym razem. Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam:))

poniedziałek, 05 listopada 2012

Witam serdecznie. W momencie tworzenia tego wpisu jest deszczowy, ponury i przygnębiający poniedziałkowy ranek. Deszcz leje, że świata nie widać. Jedna z tych gorszych stron jesieni, kiedy nie chce się wyjść z domu ani nawet wyjrzeć przez okno. W pracach dziewiarskich taka pogoda nie przeszkadza, więc powstała bluzka z Divy. Włóczka znana i lubiana. Przyjemna w noszeniu, niekłopotliwa w praniu (niestety jestem praktyczna do bólu). Bluzka nie jest rozprasowana i nie chcę jej w wygładzonej wersji, więc taka zostanie. Na mojej modelce trochę wisi, bo to nie jej rozmiar. Mam jeszcze czarną Divę w swoich zapasach, więc niebawem coś z niej powstanie. Na razie mam dużo pomysłów i sporo włóczki i nie wiem od czego zacząć. Też tak macie? Chęci są, możliwości też a nie wiadomo co pierwsze wrzucić na druty. Chyba czas pomyśleć o dzierganiu prezentów pod choinkę. 

Dane techniczne:

Włóczka: Diva Alize (100%Microfiber Acrylic, 100g/350m), kolor beżowy.

Wzór: Swetry nr 7-8/2000.

Wyrobiłam 4 motki na rozmiar L, druty nr 3,5.

środa, 24 października 2012

Witam serdecznie. Dzisiaj mam do pokazania męski sweter. Sweter wykonany jest z włóczki akrylowej, bezproblemowej w praniu chociaż mniej grzejącej niż wełna. No cóż, taki praktyczny wybór, poszłam na łatwiznę. Nie inspirowałam się jakimś konkretnym wzorem, chociaż pewnie istnieją podobne w internecie. Włóczki, łącznie dwa kolory, wyszło ok. 50 dag., druty nr 3.

poniedziałek, 15 października 2012

Witam wszystkich tu zaglądających. Dzisiaj u mnie ponura jesień w pełnym wydaniu. A jak jesień to przydałoby się coś ciepłego na szyję, więc powstała chusta do otulania. Jest cieniutka, ażurowa ale jest zrobiona z wełenki, więc grzeje a jednocześnie jest miła w dotyku, nie gryzie. Kolor to ciemna wiśnia. Włóczka jest bardzo cienka, więc chusta zrobiona jest z podwójnej nitki.

Dane techniczne:

Wzór: z książki Knitted Lace of Estonia Nancy Bush.

Włóczka: Regina Grignasco (100% merino, 100g/1250m).

Wymiary:195 cm x 98 cm, druty nr 4.

poniedziałek, 08 października 2012

Niezadowolenie z pierwszej chusty Entrelac spowodowało, że podjęłam ponownie dzierganie tym wzorem. Zmiana włóczki i już bardziej jestem zadowolona z efektu (chociaż to jeszcze nie do końca to o co mi chodzi). Włóczka to mieszanka wełny i akrylu, fajnie skręcona i sprężysta. I teraz jesienne chłody mi nie straszne;) Pozdrawiam serdecznie:)

Dane techniczne:

Wzór: Entrelac (w jednym z wcześniejszych wpisów podałam link do strony).

Włóczka: Lanagold Alize (49% wełna- 51% akryl, motek 100g/240m), zużyłam 2 motki, druty nr 6.

Wymiary: 135 cm. x 75 cm.

środa, 03 października 2012
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 9





Darmowe liczniki